Loading…
Teacher Skills Forum 2019
avatar for Muneer Al Jaber Wardat

Muneer Al Jaber Wardat

MoE
International Programs Trainer
MoE Trainer
Friday, March 8
 

9:30am

11:00am

1:00pm

3:30pm

 
Saturday, March 9
 

9:00am

10:30am

الإعلام والتواصل في الصف ... المواطنة الرقمية Harranah 5 - First FloorBayan Al Tal - بيان التل القراءة لتشجيع التفكير النقدي Dead Sea 1 - Sea FloorAli Ezzeddine - علي عز الدين تضمين القيم في العلوم الإنسانية: الأبعاد الغائبة في تدريسنا Aqaba - Sea Floorإبراهيم العوضي دور التطبیقات الرقمیّة داخل الغرف الصفیّة في تحقیق مھارات القرن الواحد والعشرین Mutah - Ground Floorنوال بدران • ساندي قاقیش سر القراءة من الصوت إلى الصورة Amra - Ground Floorلبنى الدريني هل أنت قيادي؟ برنامج يطور الريادية عند المدرسين لخلق جيل مرن وقيادي Dead Sea 2 - Sea FloorHelena Sayegh - هيلينا الصايغ ART in English language learning – using art to generate language in the Primary Classroom Wadi Rum 1 - Ground FloorHannah Norwood - هانا نوروود Critical Literacy in the Digital Age Petra 1 - Sea FloorLulu AlFadel Fake News in the Modern Classroom Mount Nebo 2 - Sea FloorYousef Shuwayhat MYP Implementation and Development Harranah 2 - First FloorSarah Phillips Parents as partners Harranah 1 - First FloorGhada Malouf - غادة معلوف Practitioner Inquiry for Professional Development Wadi Rum 2 - Ground FloorSarah Worton - سارة وورتون Three levers that drive fundamental shifts in school culture, practices and achievement Petra 2 - Sea FloorJason Culbertson - جيسون كلبرتسون

11:30am

12:00pm

12:30pm

Exhibitor Session: British Council Um Qais - Ground FloorFrancis Randle • Claire Duly الألعاب التربوية في تعليم العربية كلغة ثانية Petra 1 - Sea Floorشادن السلمان • رانية النتشة كيفية استخدام الدراما كوسيلة تعليمية وربطها في المنهاج للصفوف من الرابع حتى الثامن Harranah 2 - First Floorالاء حماد نوادي فيديو المعلمين الفعالة Harranah 4 - First FloorDiana Dib Atallah -ديانا عطاالله Better Teaching Through Better Behaviour Management Wadi Rum 2 - Ground FloorRama Almasri • Owen Gleeson Developing a DP and CP pathway in your school Harranah 5 - First FloorPeter Fidczuk - بيتر فيدزوك • Jon Halligan - جون هاليجان Hello Design Thinking! Petra 2 - Sea FloorSahar Darwazeh It’s all in the Interpretation: Tackling the Problem of Interpretation in the Literature Classroom and Encouraging Student Driven Discourse Dead Sea 2 - Sea FloorDalal Hammoudeh My Conversation Dead Sea 1 - Sea FloorPaul Harvey - بول هارفي New Age Teacher Training: Preparing teachers for the 21st Century classroom Wadi Rum 1 - Ground FloorKalpita Sarkar - كالبيتا ساركار New Roles for Teachers in a 21st Century, Transformed Classroom Harranah 1 - First FloorDiane Ullman -دايان أولمان Practical strategies for teaching social and emotional learning and fostering positive student behaviors Harranah 6 - First FloorNathan Levenson - نات ليفنسون

1:00pm

1:30pm

2:00pm

2:15pm

3:00pm

3:30pm

4:30pm

التحفيز اكسير التعلم اللامحدود Mount Nebo 1 - Sea Floorمي حجازي • إيمان منصور التفكير المرن طريقك للتعليم المتمايز Dead Sea 1 - Sea Floorصبرين السلمان • خالد النعيمات تطوير مهارات التفكير الناقد في الصفوف الدراسية المختلفة Petra 1 - Sea Floorرنا مطر عقول مرنة لتنمية مستدامة Yarmuk - Ground Floorريم الفار قيادة الابتكار في الفصول الدراسية Harranah 6 - First FloorAamna Alshehhi - آمنة الشحي كيفية استخدام الدراما في تعزيز لغة الحوار ونبذ العنف Harranah 2 - First Floorغاندي كشميري من أنا- من هو- وكيف ! برنامج متكامل لنمو صحي Dead Sea 2 - Sea FloorHelena Sayegh - هيلينا الصايغ Design Thinking Mindset Wadi Rum 2 - Ground FloorDima Hijazin Developing Intrinsic Motivation in Students Using Growth Mindset and Social Learning Mutah - Ground FloorNadine Cunningham Effective Video-Based Coaching Petra 2 - Sea FloorJason Stricker - جيسون ستريكر • Jason Culbertson - جيسون كلبرتسون Formative Assessment Strategies: Tools for identifying misconceptions and learning gaps Harranah 4 - First FloorRene’ Claassen • Zaina Kamal IB Diploma Programme update Harranah 1 - First FloorPeter Fidczuk - بيتر فيدزوك Mind Matters Mount Nebo 2 - Sea FloorMira Abumaizar Play is Learning: understanding its importance in the Early Years classroom Wadi Rum 1 - Ground FloorLouise Westman - لويز ويستمان Transitioning to PYP: From principles into practice Harranah 5 - First FloorNicole Bien - نيكول بين • Jan Mills - يان ميلز
 
Sunday, March 10
 

8:30am

9:30am

التحدیات التي تواجھ المعلمین في تطویر المتعلم في نھج التعلم والتعلیم الشمولي Jerash - Ground Floorمیرنا الجوزي القوة المُحرِّكة للمُتعلِّمين: نعم نستطيغ القيام بذلك Dead Sea 1 - Sea FloorAli Ezzeddine - علي عز الدين دمج التكنولوجیا من خلال مھارات التعلم Petra 1 - Sea Floorمحمود حسنات • غالية ظاهر A measurable, low cost, and ongoing professional development cycle from educators to educators Harranah 4 - First FloorDiana Dib Atallah -ديانا عطاالله Best practices for teaching struggling students Harranah 6 - First FloorNathan Levenson - نات ليفنسون Cat Management: Creative approaches to leadership in Education Wadi Rum 1 - Ground FloorDuncan Mothersill Development of Gross and Fine Motor skills for Recording Readiness in Early Years Mount Nebo 1 - Sea FloorAnna Baldwin • Anna Burgess Disruptive designs: creating a digital society curriculum for global youth Harranah 2 - First FloorJoel Adams - جويل آدامز Inside-Out: how teachers can enable students’ mindfulness, leading to a harmonious self and the overall community Dead Sea 2 - Sea FloorHelena Sayegh - هيلينا الصايغ PLCs that Work: Activating Teacher-Driven, Asset-Based Instructional Change Petra 2 - Sea FloorJason Stricker - جيسون ستريكر Transforming Schools for 21st Century Learners using the NEASC “ACE” Accreditation Protocol Harranah 1 - First FloorDiane Ullman -دايان أولمان

10:30am

11:00am

11:30am

12:00pm

1:00pm

2:00pm

3:00pm

4:30pm