Loading…
Teacher Skills Forum 2019
arrow_back View All Dates
Sunday, March 10
 

8:30am EET

9:30am EET

أنماط القراءة داخل الغرفة الصفيّة وتأثيرها على المتعلّم Aqaba - Sea Floorعلياء عوينات • أرب قطارنة التحدیات التي تواجھ المعلمین في تطویر المتعلم في نھج التعلم والتعلیم الشمولي Jerash - Ground Floorمیرنا الجوزي القوة المُحرِّكة للمُتعلِّمين: نعم نستطيغ القيام بذلك Dead Sea 1 - Sea FloorAli Ezzeddine تدريس مادة النحو والقواعد عن طريق النصوص المكتوبة والمسموعة Amra - Ground Floorلينا خالد الجلاد دمج التكنولوجیا من خلال مھارات التعلم Petra 1 - Sea Floorمحمود حسنات • غالية ظاهر منصة إدراك للتعلم المدرسي- دور المعلم في تحسين العملية التعليمية من خلال تكنولوجيا التعليم Mount Nebo 2 - Sea Floorإيمان زعبلاوي • هالة داوود A measurable, low cost, and ongoing professional development cycle from educators to educators Harranah 4 - First FloorDiana Dib Atallah -ديانا عطاالله Best practices for teaching struggling students Harranah 6 - First FloorNathan Levenson - نات ليفنسون Cat Management: Creative approaches to leadership in Education Wadi Rum 1 - Ground FloorDuncan Mothersill Development of Gross and Fine Motor skills for Recording Readiness in Early Years Mount Nebo 1 - Sea FloorAnna Baldwin • Anna Burgess Disruptive designs: creating a digital society curriculum for global youth Harranah 2 - First FloorJoel Adams - جويل آدامز IB Recognition Update Harranah 5 - First FloorPeter Fidczuk - بيتر فيدزوك • Jon Halligan - جون هاليجان Inside-Out: how teachers can enable students’ mindfulness, leading to a harmonious self and the overall community Dead Sea 2 - Sea FloorHelena Sayegh - هيلينا صايغ Looking out for each other: Developing and Implementing Good Child Protection Practices Mutah - Ground FloorAndrew Powell • Lois Warner PLCs that Work: Activating Teacher-Driven, Asset-Based Instructional Change Petra 2 - Sea FloorJason Stricker - جيسون ستريكر Poetry for Middle Primary: Similes, Metaphors & Personification Yarmuk - Ground FloorGordon Hamilton Transforming Schools for 21st Century Learners using the NEASC “ACE” Accreditation Protocol Harranah 1 - First FloorDiane Ullman Writing To Think: Fostering An Engaged Classroom Wadi Rum 2 - Ground FloorRana Surkhi • Rebecca Granato

10:00am EET

10:30am EET

11:00am EET

11:30am EET

Exhibitor Session - Zain Jordan Um Qais - Ground FloorEhab Hadadin استخدام التفكير المرئي لتحقيق التدريس من أجل الفهم Dead Sea 2 - Sea FloorAmjad Abu Hilal • Rola Said اضطراب طيف التوحد: تمكين المعلمين و تكييف البيئة الصفية بالتقنيات التعليمية المساندة الحديثة لتفعيل عملية الدمج Harranah 6 - First Floorجيمان عماري الابتكار في تعليم العلوم - ستييم Dead Sea 1 - Sea Floorموفق الطورة • فراس جديتاوي القيادة التربوية وممكنات التنافسية Wadi Rum 2 - Ground FloorHessa Rashid - حصة رشيد • Mouza Al Ghafri - موزه الغافري • Wedad Al l Shihi - وداد الشحي كل طفل ممیز.... لكل طفل مفتاح Petra 1 - Sea Floorدانا بله • ربى مسعود كيف أستخدم وأعلم برمجية سكراتش؟ Mount Nebo 2 - Sea Floorرهام الصالح مكاني بينكم ... اللبنة الأولى لدمج الطلبة ذوي الإعاقة في العملية التعلمية التعليمية Amra - Ground Floorمها العطيات نمِّ عقليتك ... تحسّن قيادتك Yarmuk - Ground Floorتهاني عوض • سناء الرياحي Creating performance task in Math Aqaba - Sea FloorNancy Hakooz • Rana Al Kasaji Diploma Programme curriculum update Harranah 5 - First FloorOksana Jajecznyk - أوكسانا جاجيكزنيك Executive Functions: Teaching students to focus, organize and strategize Mount Nebo 1 - Sea FloorRawan Abu Saleh Making the most of MYP eAssessment Harranah 2 - First FloorSarah Phillips Pedagogical leadership for the Early Years Harranah 1 - First FloorGhada Malouf - غادة معلوف Playact Early Years to success! Wadi Rum 1 - Ground FloorNadya Mezeli - ناديا ميزلي PLCs that Work: Activating Teacher-Driven, Asset-Based Instructional Change Petra 2 - Sea FloorJason Stricker - جيسون ستريكر Putting it together and taking it apart: Using inquiry in the study of literature Mutah - Ground FloorLois Warner Rotation Stations: Using student centers to make learning more engaging and challenging Harranah 4 - First FloorRene’ Claassen • Zaina Kamal

12:00pm EET

1:00pm EET

2:00pm EET

3:00pm EET

استخدام الخرائط المفاھیمیّة في القواعد العربیّة Mount Nebo 1 - Sea Floorباولا فاخوري الخرائط المعرفية ودمج مهارات التفكير الناقد والإبداعي Amra - Ground Floorسناء صلاح تعليم الإبداع: الفنون ودمج المواد Harranah 5 - First FloorAli Ezzeddine دمج التعليم بالحياة - ستييم Yarmuk - Ground Floorسيم ابراهيم الرجال ضرورة تعلیم الموسیقى في المدارس Harranah 1 - First FloorSalam Haddad Building Capacity: Becoming a Teacher Leader Petra 2 - Sea FloorMelinda Martin • Andrew Powell Delivering a concept- based curriculum in Social Studies Petra 1 - Sea FloorMuna Darwish Developing the IB Middle Years Programme within an iGCSE setting Harranah 2 - First FloorPeter Fidczuk - بيتر فيدزوك Early Years: Happy Children Learn Best Wadi Rum 1 - Ground FloorSheona From imagination to "virtual" reality, integrating technologies..enhancing agency Mount Nebo 2 - Sea Floorrania • Nour Jallad IMPROVISATION IN THE CLASSROOM: DEVELOPING A FEELING OF FLUENCY Dead Sea 1 - Sea FloorPaul Harvey - بول هارفي Inquiry-based learning to create an engaged classroom Harranah 4 - First FloorJessy Matta Integrating Critical Thinking Across the IB Continuum Harranah 6 - First FloorShane Horn Literature Circles: Languages and Beyond Jerash - Ground FloorTamara Faouri Maximizing Learning in Large Classrooms Aqaba - Sea FloorCodie Chaudoin • رندة داود Positive School Culture: Fostering Positive Relationships and Increasing Teacher Effectiveness in the 21st Century Classroom Dead Sea 2 - Sea FloorElizabeth Shuler • Joanne Walker Professional Networking: Building a Spirit of Growth among School Staff Mutah - Ground FloorLois Warner Understanding Specific Learning Difficulties and Their Impact on Learning Wadi Rum 2 - Ground FloorEliane Abdel-Malek • Dima AlMasri

4:30pm EET

أنا موجود – من يسمعني؛ برنامج لصوت مسموع Dead Sea 2 - Sea FloorHelena Sayegh - هيلينا صايغ التعلم التفاعلي من خلال الموسيقى Harranah 1 - First Floorعصام إرشيد التفكير النّاقد واستراتيجية ما وراء المعرفة في صفوف اللغة العربية Amra - Ground Floorرباب لافي النص المدرسي بين السياق والنسق - الملمح الثقافي ممارسة وإنتاجا Harranah 6 - First Floorمحمد تيسير الزعبي • محمد سلامة الیوم صف متفاعل وممتع، غدا طالب مفكر ومبدع Mount Nebo 1 - Sea Floorمروة بكيرات دراسة حالة: المساواة علاقة ام عملية Dead Sea 1 - Sea Floorصهيب العمري • محمود جسار عقلٌ يقظ... لتعلّم أفضل Mount Nebo 2 - Sea Floorإيمان محمود الزغول كيف يمكن للمشاعر والعواطف أن تترك أثرا في حياة طلابنا ؟ Aqaba - Sea Floorرندا زعمط • لانا المعشر كيفية استخدام الدراما كوسيلة تعليمية وربطها في المنهاج لرياض الأطفال وحتى الصف الثالث Harranah 2 - First Floorمهند النوافلة لنجعلهم يقودون طريقة تعلمهم Petra 1 - Sea Floorرائدة القصار مثلث العلم والفن والمهارة Wadi Rum 1 - Ground Floorدعد هداية A Positive Classroom Learning Environment to Create Positive Student Behavior. Harranah 4 - First FloorDiana Dib Atallah -ديانا عطاالله Implementing Number Talks in the Primary Classroom Petra 2 - Sea FloorAndrew Powell Media Literacy … How to Understand and Produce Media Harranah 5 - First FloorBayan Al Tal - بيان التل More than lists and dates: developing analytical and persuasive skills in the study of history Yarmuk - Ground FloorRuba Sha’ath MYP Service as Action in the Classroom Mutah - Ground FloorZeina Zananiri Teaching towards the UN Sustainable Development Goals (SDGs) and Beyond Wadi Rum 2 - Ground FloorAlia Nusseibeh
 


Filter sessions
Apply filters to sessions.
Filtered by Date -