Loading…
Teacher Skills Forum 2019

Sign up or log in to bookmark your favorites and sync them to your phone or calendar.

←View All Dates
Saturday, March 9
 

9:00am

10:30am

الإعلام والتواصل في الصف ... المواطنة الرقمية Harranah 5 - First FloorBayan Al Tal - بيان التل القراءة لتشجيع التفكير النقدي Dead Sea 1 - Sea FloorAli Ezzeddine - علي عز الدين تضمين القيم في العلوم الإنسانية: الأبعاد الغائبة في تدريسنا Aqaba - Sea Floorإبراهيم العوضي دور التطبیقات الرقمیّة داخل الغرف الصفیّة في تحقیق مھارات القرن الواحد والعشرین Mutah - Ground Floorنوال بدران • ساندي قاقیش سر القراءة من الصوت إلى الصورة Amra - Ground Floorلبنى الدريني هل أنت قيادي؟ برنامج يطور الريادية عند المدرسين لخلق جيل مرن وقيادي Dead Sea 2 - Sea FloorHelena Sayegh - هيلينا الصايغ ART in English language learning – using art to generate language in the Primary Classroom Wadi Rum 1 - Ground FloorHannah Norwood - هانا نوروود Critical Literacy in the Digital Age Petra 1 - Sea FloorLulu AlFadel DP sciences review Harranah 6 - First FloorOksana Jajecznyk - أوكسانا جاجيكزنيك Fake News in the Modern Classroom Mount Nebo 2 - Sea FloorYousef Shuwayhat Hands on Science and Creative Science Teaching with the Scientific Method Yarmuk - Ground FloorHuda Abdo • Rene’ Claassen Music and Language Learning Mount Nebo 1 - Sea FloorAyman Ammari • Melanie Billings MYP Implementation and Development Harranah 2 - First FloorSarah Philips - سارة فيليبس Parents as partners Harranah 1 - First FloorGhada Malouf - غادة معلوف Practitioner Inquiry for Professional Development Wadi Rum 2 - Ground FloorSarah Worton - سارة وورتون THE ART OF GEOMETRY: using interdisciplinary learning approaches to foster deep learning Harranah 4 - First FloorMaram Haddad • Joanna Tutinji Three levers that drive fundamental shifts in school culture, practices and achievement Petra 2 - Sea FloorJason Culbertson - جيسون كلبرتسون

11:30am

12:00pm

12:30pm

Exhibitor Session: British Council Um Qais - Ground FloorFrancis Randle • Claire Duly الألعاب التربوية في تعليم العربية كلغة ثانية Petra 1 - Sea Floorشادن السلمان • رانية النتشة تجربة التعلم المقلوب في الریاضیات Mount Nebo 1 - Sea Floorنصري الطرزي تطبيقات الاحتمالات في الحياة اليومية Amra - Ground Floorأحمد القرالة • كمال لحلوح كيفية استخدام الدراما كوسيلة تعليمية وربطها في المنهاج للصفوف من الرابع حتى الثامن Harranah 2 - First Floorالاء حماد معتقدات معلمي الرياضيات نحو تعلم الرياضيات وتعليمها Aqaba - Sea Floorعوض فائق الطراونه • صائب علي خصاونه نوادي فيديو المعلمين الفعالة Harranah 4 - First FloorDiana Dib Atallah -ديانا عطاالله Better Teaching Through Better Behaviour Management Wadi Rum 2 - Ground FloorRama Almasri • Owen Gleeson Developing a DP and CP pathway in your school Harranah 5 - First FloorPeter Fidczuk - بيتر فيدزوك • Jon Halligan - جون هاليجان Hello Design Thinking! Petra 2 - Sea FloorSahar Darwazeh It’s all in the Interpretation: Tackling the Problem of Interpretation in the Literature Classroom and Encouraging Student Driven Discourse Dead Sea 2 - Sea FloorDalal Hammoudeh Let’s Play Maths: An interactive, hands-on approach to teaching and learning Maths Yarmuk - Ground FloorIona Sherwood • Preeti Singh Modeling and inquiry based learning in the chemistry class Mutah - Ground FloorLara Al Masri My Conversation Dead Sea 1 - Sea FloorPaul Harvey - بول هارفي New Age Teacher Training: Preparing teachers for the 21st Century classroom Wadi Rum 1 - Ground FloorKalpita Sarkar - كالبيتا ساركار New Roles for Teachers in a 21st Century, Transformed Classroom Harranah 1 - First FloorDiane Ullman -دايان أولمان Pilot a History lesson: “What made Baghdad so remarkable"? Mount Nebo 2 - Sea FloorKariman Mango Practical strategies for teaching social and emotional learning and fostering positive student behaviors Harranah 6 - First FloorNathan Levenson - نات ليفنسون

1:00pm

1:30pm

2:00pm

2:15pm

3:00pm

Exhibitor Session - Little Thinking Minds Um Qais - Ground FloorGhadeer Hatabeh أدب الأطفال وتعلّم العربيّة في المرحلة الابتدائيّة Dead Sea 1 - Sea FloorHanadi Dayyeh - هنادي دية إجراءات مرنة لتنمية الثقة بالنفس Jerash - Ground Floorغدير العتوم اضطراب طيف التوحد: مفاهيم خاطئة وقدرات كامنة بعقول مختلفة Harranah 6 - First Floorجيمان عماري المهمّة تُنْبِئ بالأداء Dead Sea 2 - Sea Floorفراس العمري • ميسون مسعود لن تُغير ما لم تتغير Wadi Rum 2 - Ground Floorجمانة جبر • حنين عريقات لنحمي طلبتنا من التنمر Yarmuk - Ground Floorوسام الحساسنة نظرة مستقبلية في تعليم تاريخ الأردن Petra 1 - Sea Floorمنتهى العبداللات • غسان قموه Active Learning in the Early Years Mount Nebo 2 - Sea FloorAnna Baldwin • Anna Burgess An introduction to IB approaches to teaching and Learning in the Diploma Program for school leaders. Harranah 2 - First FloorDina Khalaf - دينا خلف Growing a growth mindset Amra - Ground FloorSherin Hanania • Rasha Malas MYP Update Harranah 5 - First FloorSarah Philips - سارة فيليبس Service Learning: Bringing learning to life! Petra 2 - Sea FloorFarah Saad Student-Centered Cooperative Learning Strategies Mutah - Ground FloorRola Jaber • Mayyada Tawasha The How of Learning: Executive Function Harranah 1 - First FloorHeidi Wheeler The Quest for Engagement: Gamification in the Classroom Harranah 4 - First FloorGeorge Morganis Thriving Schools: Cultivating Happiness through Positive School Culture Wadi Rum 1 - Ground FloorLeslie Davis - ليزلي ديفيس Why concepts? Where is the content? Mount Nebo 1 - Sea FloorTala Al Massarweh  Anecdotes: how are they helpful for speaking skills? Aqaba - Sea FloorAudai Ababneh

3:30pm

4:30pm

التحفيز اكسير التعلم اللامحدود Mount Nebo 1 - Sea Floorمي حجازي • إيمان منصور التفكير المرن طريقك للتعليم المتمايز Dead Sea 1 - Sea Floorصبرين السلمان • خالد النعيمات تطوير مهارات التفكير الناقد في الصفوف الدراسية المختلفة Petra 1 - Sea Floorرنا مطر عقول مرنة لتنمية مستدامة Yarmuk - Ground Floorريم الفار قيادة الابتكار في الفصول الدراسية Harranah 6 - First FloorAamna Alshehhi - آمنة الشحي كن مفكرًا ناقدًا وأنت تحاجج Amra - Ground Floorفايز أبو معلا كيفية استخدام الدراما في تعزيز لغة الحوار ونبذ العنف Harranah 2 - First Floorغاندي كشميري مختلف ـ ومن حقي أن أتعلم Aqaba - Sea Floorمريم الطوالبة • هنادي العملة من أنا- من هو- وكيف ! برنامج متكامل لنمو صحي Dead Sea 2 - Sea FloorHelena Sayegh - هيلينا الصايغ Design Thinking Mindset Wadi Rum 2 - Ground FloorDima Hijazin Developing Intrinsic Motivation in Students Using Growth Mindset and Social Learning Mutah - Ground FloorNadine Cunningham Effective Video-Based Coaching Petra 2 - Sea FloorJason Stricker - جيسون ستريكر • Jason Culbertson - جيسون كلبرتسون Formative Assessment Strategies: Tools for identifying misconceptions and learning gaps Harranah 4 - First FloorRene’ Claassen • Zaina Kamal IB Diploma Programme update Harranah 1 - First FloorPeter Fidczuk - بيتر فيدزوك Mind Matters Mount Nebo 2 - Sea FloorMira Abumaizar Play is Learning: understanding its importance in the Early Years classroom Wadi Rum 1 - Ground FloorLouise Westman - لويز ويستمان Transitioning to PYP: From principles into practice Harranah 5 - First FloorNicole Bien - نيكول بين • Jan Mills - يان ميلز